دبیرکل سازمان ملل متحد از سرگیری مذاکرات در یمن و پایان یافتن فوری همه عملیات نظامی در این کشور جنگ‌زده را خواستار شد.

 

به گزارش گروه بین‌الملل سپیدار خبر, به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بان کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل متحد، در کنفرانسی خبری در «دوحه» با اشاره به کشته شدن بیش از 600 تن و زخمی شدن دست‌کم 2000 تن در عملیات‌ نظامی در یمن، بر ضرورت از سرگیری مذاکرات صلح و پایان دادن به عملیات نظامی در سریع‌ترین زمان ممکن تأکید کرد.

وی «ازسرگیری روند مسالمت‌آمیز» در یمن را خواستار شد و بر «آمادگی سازمان ملل» برای این اقدام تأکید کرد. «جمال بن‌عمر» فرستاده سازمان ملل به یمن، طی‌های ماه‌های گذشته مذاکرات صلح بین گروه‌های سیاسی در این کشور را میانجیگری می‌کرد.

بان کی‌مون همچنین گفت: «ما نیاز فوری به توقف درگیری‌ها و بازگشت به مذاکرات مسالمت‌آمیز داریم. بسیار معتقدم که مذاکرات بهترین فرصت را برای جلوگیری از درگیری‌های طولانی‌مدت فراهم می‌کند».

دبیرکل سازمان ملل خاطرنشان کرد که ادامه درگیری‌ها به ایجاد بحران انسانی بسیار خطرناک در یمن انجامیده است.

وی افزود: «من از تشدید درگیری‌های نظامی به‌شدت نگران هستم. شمار غیرنظامیان کشته شده رو به افزایش است و زیرساخت‌های حیاتی نیز تخریب شده‌اند».

«شیخ عبدالله آل ثانی» نخست‌وزیر قطر که کشورش در عملیات نظامی علیه یمن مشارکت دارد، در پاسخ به سؤال خبرنگاران، در توجیه توسل به گزینه نظامی علیه یمن ادعا کرد این عملیات به‌ویژه پس از آن انجام شد که الحوثی‌ها «قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض کردند».

عربستان سعودی که رهبری ائتلافی متشکل از 10 کشور به‌ویژه کشورهای حاشیه خلیج‌فارس ــ به‌جز عمان ــ را به‌عهده دارد از 18 روز پیش حملات هوایی علیه ملت یمن را با توجیه حمایت از مشروعیت «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی این کشور شروع کرده است.

 

 



m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید .

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








دسته بندی :  ,   ,   , 
برچسب ها :